Pečenje očiju i digitalno naprezanje

Digitalno naprezanje i pečenje očiju

Digitalno naprezanje i pečenje očiju

peckanje u očima karakteristično je kod naprezanja očiju
Četiri su sata popodne, već pola dana osjećate bolove u vratu i ramenima te laganu glavobolju, ali najgore je s očima: vid vam je zamagljen, osjećate napetost u očima, oči vas peku, nadražene su i svrbe. Nije ni čudo, jer vjerojatno od jutra gledate u svoje računalo, tijekom ručka ste na telefonu malo pregledavali društvene mreže, a navečer biste možda još mogli pogledati neki film ili seriju. To znači da ćete provesti više od devet sati ispred raznih ekrana koji emitiraju umjetno plavo svjetlo! Sigurno su vas sada zgrozile ove informacije – vrijeme koje provodimo ispred raznih ekrana zaista je zabrinjavajuće i ima mnogo štetnih učinaka na zdravlje.
Ovaj problem stručnjaci nazivaju digitalno naprezanje očiju.  U vrijeme kada su raznoliki zasloni posvuda oko nas i gotovo neizbježni, digitalno naprezanje očiju postalo je ozbiljan zdravstveni problem i jedna od glavnih nuspojava koje se javljaju uslijed uporabe računala. 

Digitalno naprezanje očiju ne događa se samo kod ljudi koji veći dio dana provode ispred računala (iako je rizik za njih veći). Već dva sata gledanja u zaslon dnevno, dovoljna su za nastanak tegoba vezanih uz digitalno naprezanje očiju. Međutim, kako je mnogima od nas teško „odvojiti se“ od zaslona, i to ne samo na poslu, ovaj problem zaslužuje detaljniji osvrt. 
Simptomi digitalnog naprezanja oka 
Ako koristite računalo na poslu, onda vjerojatno znate da je najčešći simptom digitalnog naprezanja definitivno umor očiju, ali on nije jedini. Ponekad simptomi uopće nisu izravno povezani s očima, jer možete patiti i od glavobolje i bolova u mišićima. Pogledajmo koje probleme najčešće može uzrokovati dugotrajno izlaganje zaslonu: 
  • glavobolja,
  • bolovi u vratu i ramenima,,
  • nadražene oči,
  • svrbež ili peckanje očiju,
  • bol u leđima,
  • zamagljen vid,
  • opći umor i
  • prekomjerno suzenje.
muškarac osjeća peckanje u očima zbog rada s računalom
Učinci digitalnog naprezanja očiju na našu produktivnost 

Ako ste se na poslu već susreli s gore opisanim simptomima, a posebice s umornim očima koje peku, sigurno znate da ove vrste problema imaju značajan utjecaj na vašu produktivnost. Istraživanja su pokazala da je produktivnost osobe koja pati od digitalnog naprezanja oka otprilike za petinu niža. Ako se borite s velikom količinom posla na radnom mjestu, najvjerojatnije je loš izbor nakon posla provoditi dodatno vrijeme za računalom. Pokušajte stoga smanjiti naprezanje očiju i istodobno povećajte produktivnost rada. Posljedično ćete se na radnom mjestu osjećati bolje. 

U rat protiv digitalnog naprezanja očiju 
Ako većinu svog radnog vremena na radnom mjestu provodite za računalom, čini se da je digitalno naprezanje očiju nešto što ne možete izbjeći. Međutim, s nekoliko savjeta možete znatno poboljšati situaciju ili se čak potpuno riješiti ovog mukotrpnog problema. 
žena je zatvorila oči da bi olakšala osjećaj peckanja u očima
Redovito odmarajte oči 
Redovite stanke za odmor tijekom rada jedan su od najboljih načina za ublažavanje pojave naprezanja očiju. Ponekad zaboravimo skrenuti pogled sa zaslona. Pomozite si na način da na telefonu ili računalu postavite podsjetnik koji će vas podsjetiti da svakih 20 minuta rada odvratite pogled od računala na (najmanje) 20 sekundi i opustite oči tako da gledate to vrijeme u daljinu. Ovo će odmoriti vaše oči od naprezanja ispred zaslona. 
Položaj tijela za pisaćim stolom

Za oči i cijelo tijelo najbolje je postaviti zaslon malo niže od razine očiju, tako da je zaslon malo nagnut prema gore, a udaljenost od očiju do zaslona ne bi trebala biti manja od pola metra. Pripazite također da sjedite u pravilnom položaju na uredskoj stolici, uspravnih leđa i da su kutovi između gornjeg i donjeg dijela tijela i koljena što bliži pravom kutu.

Odraz

Jedan od najviše ometajućih čimbenika u radu s računalom je odraz na zaslonu. Prilagodite svoje radno mjesto tako da izbjegnete jake odraze svjetlosti poput uredske rasvjete ili jakog dnevnog svjetla. Ako nikako ne možete izbjeći odraz, možete upotrijebiti poseban filtar protiv refleksije za zaslon računala. 

Postavke zaslona 

Jednostavno prilagodite postavke zaslona, npr. za svjetlinu, veličinu fonta i kontrast, jer to može značajno pomoći u rasterećenju umornih očiju koje peku. Za oči je dobro i ako svjetlinu zaslona prilagodite tako da odgovara svjetlini okolnog područja. Ako zaslon osvjetljava okolinu, tada je postavka presvijetla. Ako je pak pretaman ili siv, postavka je možda pretamna. Također možete prilagoditi veličinu fonta i kontrast na način da vam najviše odgovaraju i time rasteretiti svoje oči, posebno kada čitate ili radite na dužim dokumentima. 

Ako ste se prepoznali u gore navedenim simptomima, možda već imate problema s digitalnim naprezanjem očiju. Pokušajte ublažiti posljedice slijedeći gornje savjete, ali ako se stanje ne popravi, osjećaj umora i pečenja u očima možete pokušati ublažiti pomoću kapi za oči bez konzervansa Thealoz Duo. Pregled okulista zasigurno nije loša ideja.

Povratak na vrh